Natten i spökprästgården

I Söndags, efter jag hade slutat jobbet, for jag och Dana till deras stuga i Boberg för övernattning innan vi dagen efter skulle sova i Borgvattnet, i prästgården som sägs vara hemsökt.
 
Väl i Boberg hade vi en trevlig kväll nere vattnet, tände en eld och grillade korv.
 
 
 
Dagen efter for vi alltså till Borgvattnet, en liten by i Jämtland. prästgården som vi skulle sova i var ganska mysig, och vi hade hoppats på att få hela huset för oss själva (både övervåningen och undervåningen) men det var en familj som också hade bokat så vi fick bara ha övervåningen.
Kortfattat så hände inte alls nå mycket på kvällen. Vi fick låna några "pinnar" eller pekare, eller vad dom kallas för. Genom dom kunde man fråga frågor och få "svar" på. Självklart kan man ju inte va säker på om det funkade, men frågorna som man ställde som man visste svaret på (för att kolla om det verkligen fungerade eller inte) stämde faktiskt, varje gång!
 
På övervåningen fanns det tre somrum, Jag, Dana och kristoffer skulle sova i Blå rummet, och dom andra fyra i dom andra två rummen. Det slutade dock med att vi tre flyttade oss och sov i Gråterskornasrum :)
Men när klockan var runt 01 satt jag och Dana i soffan vid trappan, när lampan flimrade till. Det finns säkert någon förklaring till det, men läskigt var det! En stund efteråt kom Emilia och satt med och när kristallkronan ovanför oss började att röra på sig - nej vi hade inga fönster öppna när det hände (och även om vi skulle haft det var det helt vindstilla ute)
 
Vi gick och la oss ganska direkt efter det och väl i sängarna hörde vi ett högt klingande ljud (vilket visade sig senare att det var Danas pappa som hade fått sms haha!
 
Tillslut var jag den enda som var vaken, och jag hörde faktiskt fotsteg utanför dörren och i trappan. Kanske var det bara huset som knarrade, kanske inte..
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback